Наукові публікації викладачів кафедри Філології та лінгводидактики за період 1.01.2022–31.12.2022

(до списку додані статті, які були отримані авторами у цей період та не фігурували у звіті за 2021 рік)

Посібники (в т.ч. які мають Гриф МОН або Дозвіл ХНАДУ):

1. Малихіна Ю.О. Вправи з української мови. Частина 1: Навч.-методич. посібник для іноземців / Ю.О.Малихіна: Харків: Видавництво Іванченка І.С., 2022. – 194 с. – Укр. мовою. (має Дозвіл ХНАДУ)

Статті у наукових фахових виданнях:  

1.  Opryshko N. O., Bezkorovaina L. S. Phraseological units with component words denoting noble titles in the English language // Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. – Т. 32 (71). -№ 6. – Ч.1. -  2021. – С. 163-169. (публікація відбулася в січні 2022 р.).

2.  Опришко Н., Гайдей К. Еротична природа інтертекстуальності у романах Юрія Андруховича 1990-х – 2000-х років // Проблеми гуманітарних наук. Збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія: Філологія. – Випуск 48. – 2021 – С. 108-115 (публікація відбулася в січні 2022 р.).

3.  Опришко Н.О., Хоменко Г.І. "Синій листопад". Дискусії // Слово і Час. Київ. №2 (722). – 2022. – С. 100-111.

4.  Опришко Н.О. Візуалізація матеріалу в умовах синхронного дистанційного навчання: можливості використання дошки віртуальної  колаборації MIRO BOARD // Вісник науки та освіти (Серія "Філологія", Серія "Педагогіка", Серія "Соціологія", Серія "Культура і мистецтво", Серія "Історія та археологія"). - Випуск 5 (5). - 2022. - С. 341-355.

5.  Orobinska  M. Paradigmatic organization of a sourcetext and targettext// Проблеми гуманітарних наук. Збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія: Філологія. – Випуск 48. – 2021 – С. 115-122.

6.  Оробінська М.В. Вплив класу детермінатора на ідеоматичність тексту // Закарпатські філологічні студії. – Випуск 22. – Т. 1. – 2022. – С. 167-171.

7.  Оробінська М.В. Paradigmatic system of grammatical units // Лінгвістичні дослідження: збірник наукових праць Харківського національного педагогічного університету ім. Г.С.Сковороди. Харків, 2022. Вип. 56. – С. 244-256.

8. Тараненко В.В. Структурно-семантичний зміст звернення у православній молитві церковнослов'янською мовою // Закарпатські філологічні студії. – Випуск 22. – Т. 2. – 2022. – С. 60-66.  

Статті у зарубіжжі:   

1.  Opryshko N.O. Miro Boardasan effective educational space during Ukraian warcrisis // Science of XXI century: development, main theories and achievements: collection of scientific papers 'SCIENTIA' with Proceedings of the II International Scientificand Theoretical Conference (Vol.2), June 24, 2022. Helsinki, Republic of Finland: European Scientific Platform. – Р. 91-95.

Статті в Україні:  

1.  Опришко Н.О., RodriguesR. (Texas A&M University-Commerce Texas, US) Algorithmas an interdisciplinary concept and itsuse in the language training // VІ Міжнародний науково-методичний семінар «Новітні педагогічні технології у викладанні мов іноземним студентам»: матеріали семінару, м. Харків, 24 лютого 2022 року. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С.106-110.

2.  Опришко Н.О., Родрігес Р., Гайдей К.І. The concept of distance learningas a form of getting qualifications: American experience and Ukrainian prospects // Проблеми і перспективи мовної підготовки іноземних студентів у закладах вищої освіти: збірник наукових статей за матеріалами ХVIІ Міжнародної науково-практичної конференції (20-21 жовтня 2022 р.). – Х.: Видавництво Іванченка І.С., 2022. – С.94-100.

3.  Попова А.І., Гура В.О., Опришко Н.О.       Особливості впровадження лінгво-дидактичного тестування в практику навчання іноземної мови // Проблеми і перспективи мовної підготовки іноземних студентів у закладах вищої освіти: збірник наукових статей за матеріалами ХVIІ Міжнародної науково-практичної конференції (20-21 жовтня 2022 р.). – Х.: Видавництво Іванченка І.С., 2022. – С.117-121

4.  Оробінська М.В. Ідіоматичність як ключовий критерій володіння іноземною мовою // VІ Міжнародний науково-методичний семінар «Новітні педагогічні технології у викладанні мов іноземним студентам»: матеріали семінару, м. Харків, 24 лютого 2022 року. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С.109-114.

5.  Orobinska M.V., Beyreiss Torsten. Social networks in second language training // Проблеми і перспективи мовної підготовки іноземних студентів у закладах вищої освіти: збірник наукових статей за матеріалами ХVIІ Міжнародної науково-практичної конференції (20-21 жовтня 2022 р.). – Х.: Видавництво Іванченка І.С., 2022. – С.100-109.

6.  Артьомова О.І., Безкоровайна Л.С., Попова А.І. Адаптивні розмовники як один зі способів вирішення проблеми соціалізації іноземних студентів // VІ Міжнародний науково-методичний семінар «Новітні педагогічні технології у викладанні мов іноземним студентам»: матеріали семінару, м. Харків, 24 лютого 2022 року. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С.15-19.

7.  Артьомова О.І.,Тараненко В.В. Організація викладання української мови у рамках дистанційного навчання  // Проблеми і перспективи мовної підготовки іноземних студентів у закладах вищої освіти: збірник наукових статей за матеріалами ХVIІ Міжнародної науково-практичної конференції (20-21 жовтня 2022 р.). – Х.: Видавництво Іванченка І.С., 2022. – С.12-16.

8.  Гура В.О. Лексика з національно-культурним компонентом семантики як об'єкт вивчення на уроці української мови як іноземної // VІ Міжнародний науково-методичний семінар «Новітні педагогічні технології у викладанні мов іноземним студентам»: матеріали семінару, м. Харків, 24 лютого 2022 року. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С.38-43.

9.  Малихіна Ю.О. Щодо питання відбору лексико-граматичного матеріалу для навчання наукового стилю мовлення студентів-початківців // VІ Міжнародний науково-методичний семінар «Новітні педагогічні технології у викладанні мов іноземним студентам»: матеріали семінару, м. Харків, 24 лютого 2022 року. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С.78-72.

10.  Малихіна Ю.О. Особливості структурної організації посібника з навчання граматики (дисципліна"Українська мова як іноземна) // VІ Міжнародний науково-методичний семінар «Новітні педагогічні технології у викладанні мов іноземним студентам»: матеріали семінару, м. Харків, 24 лютого 2022 року. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С.82-87.

11.  Малихіна Ю.О. До питання створення посібника з навчання граматики української мови як іноземної для студентів початкового етапу навчання // Проблеми і перспективи мовної підготовки іноземних студентів у закладах вищої освіти: збірник наукових статей за матеріалами ХVIІ Міжнародної науково-практичної конференції (20-21 жовтня 2022 р.). – Х.: Видавництво Іванченка І.С., 2022. – С.66-72.

12.  Тараненко В.В.  Лексико-граматичний тренажер з УЯІ як форма самостійної роботи іноземних студентів-початківців // VІ Міжнародний науково-методичний семінар «Новітні педагогічні технології у викладанні мов іноземним студентам»: матеріали семінару, м. Харків, 24 лютого 2022 року. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С.147-153.

13.  Гайдей К.І. Managing mixed attendance classroom: tools and methods // VІ Міжнародний науково-методичний семінар «Новітні педагогічні технології у викладанні мов іноземним студентам»: матеріали семінару, м. Харків, 24 лютого 2022 року. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С.32-38.

Публікації зі студентами:  

1.  Дхаї Баха (Туніс), ст. викл. Ю.О. Малихіна (ХНАДУ). Державні символи України та їх історичне походження // Мовна особистість у полікультурному світі: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної студентської конференції,  14 квітня 2022 р. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С. 4-9.

2.  АмінХадемлі (Іран), Л.С. Безкоровайна, ХНАДУ.   Національно-культурний аспект перських народних казок // Мовна особистість у полікультурномусвіті: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної студентської конференції,  14 квітня 2022 р. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С. 13-16.

3.  Бухару Хаітам (Марокко), В.О. Гура, ХНАДУ.      Сказання про магічні самоцвіти // Мовна особистість у полікультурному світі: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної студентської конференції,  14 квітня 2022 р. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С. 16-21.

4.  Валь Буенаньо Джаред (Еквадор), В.В. Тараненко, ХНАДУ. Природоохоронна діяльність біосферного заповідника Галапагоськихї островів // Мовна особистість у полікультурному світі: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної студентської конференції,  14 квітня 2022 р. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С.21-26.

5.  Езе Емека Метью (Нігерія), О.І. Артьомова, ХНАДУ. Нігерія: сумішбідності та нафтового багатства // Мовна особистість у полікультурному світі: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної студентської конференції, 14квітня 2022 р. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С. 26-30.

6.  Ель Аффі Хаула (Марокко), Л.С. Безкоровайна, ХНАДУ.         Архітектура мусульманського світу: основні елементи й архітектурні форми // Мовна особистість у полікультурному світі: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної студентської конференції,  14 квітня 2022 р. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С. 30-34.

7.  Кушіх Дуае (Марокко), В.В. Тараненко, ХНАДУ.   Національна кухня як елемент культури Марокко // Мовна особистість у полікультурному світі: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної студентської конференції, 14 квітня 2022 р. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С. 34-37.

8.  Реггуг Мохаммед Ель Мехді (Марокко), О.І. Артьомова, ХНАДУ.    Місто Уарзазат у Марокко - це маленький Голлівуд Африки // Мовна особистість у полікультурному світі: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної студентської конференції,  14 квітня 2022 р. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С. 37-42.

9.  Daurin Denis Sandra Chimbo (Ecuador); Dr. N. Opryshko,KhNAHU.  System of education in Ecuador: problems, challenges and victories // Мовна особистість у полікультурному світі: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної студентської конференції,  14 квітня 2022 р. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С. 42-47.

10.  Масунгі Елізер Ндонгало (ДРК), Н.В. Ушакова, ХНАДУ. З історії української мови // Мовна особистість у полікультурному світі: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної студентської конференції, 14квітня 2022 р. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С. 50-52.

11.  Мехді Гасемі (Іран), В.О. Гура, ХНАДУ. Теми свободи та патріотизму у сучасній іранській поезії // Мовна особистість у полікультурному світі: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної студентської конференції, 14 квітня 2022 р. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С. 52-57.

12.  Умар Махмуд (Ізраїль), Ю.О. Малихіна, ХНАДУ. Гібридизація дієслів зі сфери ІТ і їх функціонування в українській мові // Мовна особистість у полікультурному світі: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної студентської конференції,  14 квітня 2022 р. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С. 61-65.

13.  Mohhamed Anouar Chehlaoui (Morocco), Dr. N. Opryshko, KhNAHU. Teaching and learning ESL in the Kingdom of Morocco: Past and Present // Мовна особистість у полікультурному світі: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної студентської конференції, 14квітня 2022 р. – Харків: ХНАДУ, 2022. – С. 65-69.